Aktiviteter

BESKRIVELSE AV GRUPPETIMER:

Yoga
Stående, sittende og liggende øvelser som gjennomføres i et rolig tempo. Vi jobber med styrke, bevegelighet, balanse og pust.

Qigong
Timen består av rolige puste- og bevegelsesteknikker, meditasjon, tilstedeværelse og avspenning. Qigong er en del av tradisjonell kinesisk medisin.

Balanse:
Øvelser som utfordrer balanse og kjernemuskulatur.

Soma slow ®:
Myke flytende bevegelser som gjennomføres i et rolig tempo. Fokus på styrke, balanse og koordinasjon, alltid stående.

Stretch
Rolig time med fokus på tøyning av større og mindre muskelgrupper.

Styrke:
Styrketrening for hele kroppen, med/ uten utstyr på matte.

Step:
Kondisjonstrening med trinnkombinasjoner på stepkasse til musikk. Trinnene settes sammen til en koreografi.

Aerobic
Kondisjonstrening til musikk med trinnkombinasjoner som settes sammen til en koreografi.

Kropp i bevegelse:
Skånsom styrke- og bevegelighetstrening, samt fokus på kroppsbevissthet og tilstedeværelse. Timen er uten musikk.

Styrkesirkel:
Styrketrening for hele kroppen, med/uten utstyr, i en sirkel.

Tabata:
Intervalltrening med styrke og kondisjonsøvelser (20 sek arbeidstid, 10 sek pause).

Zumba:
Danseinspirert trening til latinoinspirert musikk.

Start
Trinn til musikk.

Start m/afrikanske rytmer
Trinn til afrikanskinspirert musikk med tilhørende bevegelser.

Middels
Styrke-, kondisjon og bevegelighetsøvelser kombineres og gir funksjonell trening for hele kroppen til peppende musikk. (med Friskis&Svettis instruktør)

Sykkel:
Sykkel 45 og intervall
Kondisjonstrening på stasjonær sykkel innendørs i sykkelsal.

Sykkel 30 + styrke med strikk:
Kondisjonstrening på stasjonær sykkel etterfulgt av styrketreningsøvelser med strikk i sykkelsal.

Vanntrening
Skånsom styrke- og kondisjonstrening til musikk i vann, med instruktør.
Du kan delta selv om du ikke kan svømme.

Ballspill:
Ballspill på lavterskelnivå (fotball og volleyball).
Bordtennis: Innføring i teknikk, med god tid til spill.
Dart: Innføring i teknikk, med god tid til spill.

Kickboxing
Innføring i teknikk og trening i kickboxing med og uten hansker, ingen nærkontakt.

Nyttige lenker

Følg Aktiv på dagtid Oslo Idrettskrets på FACEBOOK og se treningsvideoer på YOUTUBE