Aktivitetene

BESKRIVELSE AV GRUPPETIMER:

Bevegelighet:
Rolig time med tøying av store og små muskelgrupper, og bevegelse i ulike ledd. Fokus på å spenne av og lande i egen kropp.

Yoga
Vi jobber med styrke, bevegelighet, balanse og pust. Timen foregår i rolig tempo. Tirsdagstimene foregår hovedsakelig sittende og liggende på matte, mens torsdagstimene også inneholder stående øvelser, og noen sekvenser med mer flyt – som solhilsen.

Qigong
Qigong bygger på kunnskap om kroppens energistrømmer. Qi står for livsenergi, og gong står for arbeid/trene. Øvelsene gjør deg mer til stede, øker din energi, løser opp stivhet i kroppen og du opplever å bli roligere til sinns. Timen består av rolige bevegelser, meditasjon, avspenning og pusteøvelser. Passer for alle.

Balanse:
Øvelser som utfordrer balanse og kjernemuskulatur.

Kroppsholdning og balanse
Varierte øvelser med ulike styrke-, bevegelighets- og avspenningsøvelser.

Nakke/skulder
Avspenning og bevegelighetsøvelser rettet mot skuldre og nakke

Soma slow ®:
Myke flytende bevegelser som gjennomføres sakte og rolig. Fokus på styrke, balanse og koordinasjon, alltid stående, passer for alle.

Stretch
Rolig time med tøying av de store muskelgruppene.

Styrke:
Styrketrening for hele kroppen, med/ uten utstyr på matte.

Mage/rygg:
Øvelser som styrker muskulatur i mage og rygg.

Step/styrke:
En blanding av kondisjonstrening med trinnkombinasjoner på stepkasse, og styrketrening.

Kropp i bevegelse:
En time uten musikk, med fokus på lettere styrketrening, kroppsbevissthet og bevegelighet.

Styrkesirkel:
Styrketrening for hele kroppen, med/uten utstyr. Stasjonstrening.

Tabata:
Intervaller med styrke og kondisjonsøvelser (20 sek arbeidstid, 10 sek pause).

Zumba:
Effektiv danseinspirert trening med fengende musikk.

Start
Trinn til musikk.

Sykkel:
Sykkel 45, 55 og intervall
Enkel og effektiv kondisjonstrening på stasjonær sykkel innendørs. Sykkeltimene inneholder en oppvarmingsdel, en eller flere kondisjonsdeler og en nedtrappingsdel. Vi avslutter med lett uttøyning. Husk å ha med vannflaske og håndkle.

Sykkel 25 + styrke med strikk:
Effektiv kondisjonstrening på stasjonær sykkel, etterfulgt av styrketrening med strikk i sykkelsalen.

Vanntrening
Skånsom styrke- og kondisjonstrening i vann.
Du kan delta selv om du ikke kan svømme.

Ballspill:
Ballspill på lavterskelnivå (fotball og volleyball).

Info

Følg Aktiv på dagtid Oslo Idrettskrets på FACEBOOK

Vi anbefaler nærturene til Den Norske Turistforeningen.
Se www.dntoslo.no ("Aktiv i 100")