Aktivitetene

BESKRIVELSE AV GRUPPETIMER:

Balanse: Øvelser som styrker kroppen, bedrer kroppskontroll, kroppsholdning og koordinasjon.

Bevegelighet: Fokus på fleksibilitet og bevegelighet.

Kondisjon:Varierte og enkle kroppsvektsøvelser for å få opp pulsen. Utføres i intervaller.

Mensendieck: En treningsform med fokus på kroppsbevissthet, stabilitet og bevegelighet for hele kroppen. Treningen passer for alle uansett fysisk form, og spesielt for deg som vil forebygge eller har rygg-, nakke- eller bekkenplager.

Soma slow ®: Myke flytende bevegelser som gjennomføres sakte og rolig. Fokus på styrke, balanse og koordinasjon, alltid stående, passer for alle.

Start:Trinn til musikk.

Styrke m/ egen kroppsvekt:Styrkeøvelser med bruk av egen kroppsvekt.

Styrke med utstyr: Styrkeøvelser med utstyr.

Styrkesirkel på mesaninen:Fokus på styrketrening med utstyr, innslag av kondisjon, balanse og bevegelighet. Timen passer for alle og gjennomføres i liten gruppe med instruktør, på mesaninen i styrkerommet.

SYKKEL:
Sykkel 25, 45 og 55
Enkel og effektiv kondisjonstrening på stasjonær sykkel innendørs. Sykkeltimene er varierte og inneholder en oppvarmingsdel, en eller flere kondisjonsdeler og en nedtrappingsdel. Vi avslutter med lett uttøyning. Husk å ha med vannflaske og håndkle.

Tabata: Intervaller med styrke og kondisjonsøvelser (20 sek arbeidstid, 10 sek pause).

Yoga:En rolig treningsform hvor vi jobber med styrke, bevegelighet, balanse og pust.

Zumba: Effektiv danseinspirert trening med fengende musikk

BALLSPILL
Ballspill på lavterskelnivå.(Fotball, Volleyball, badminton eller bordtennis)

KLATRING
Klatring foregår innendørs og passer for alle aldre, nybegynnere så vel som erfarne klatrere. Klatring utfordrer og utvikler styrke, bevegelighet, kondisjon og psyke. Du får låne alt klatreutstyr av oss.

BESKRIVELSE AV UTETIMER:
Qigong:
Qigong bygger på kunnskap om kroppens energistrømmer. Qi står for livsenergi, og gong står for arbeid/trene. Øvelsene gjør deg mer tilstede, øker din energi, løser opp stivhet i kroppen og du opplever å bli roligere til sinns. Timen består av rolige bevegelser, meditasjon, avspenning og pusteøvelser. Passer for alle.

Styrke og kondisjon: Varierte styrke og kondisjonsøvelser for hele kroppen.

Info

Følg Aktiv på dagtid Oslo Idrettskrets på FACEBOOK

Vi anbefaler nærturene til Den Norske Turistforeningen. Se www.dntoslo.no("Aktiv i 100")